10.04.2018
Бетонні дороги у м. Суми пропонує будувати автор електронної петиції Володимир Шевченко.
“Головне достоїнство бетонних доріг – довговічність. За цим показником вони значно випереджають традиційну для України технологію використання асфальтобетону. Мінімальний термін служби бетонної дороги без капітального ремонту – 30-40 років. Однак траси, побудовані ще в 60-ті роки минулого століття, успішно справляються з сучасними навантаженнями і сьогодні.
Друга перевага бетонних доріг – вони не потребують частого поточному ремонті. Наприклад, якщо асфальтові дороги ремонтують раз на 3-5 років, то «бетонка» вимагає невеликих ремонтів тільки на 12-му році використання. Як наслідок, знижуються експлуатаційні витрати. Бетон набагато менш сприйнятливий до перепадів температури і екстремальних погодних умов. Покриття з цього матеріалу довгий час залишається рівним, чи не з’являється характерна для асфальтобетонних магістралей колейность, яка сьогодні справжній бич українських доріг.
Крім того, бетон відбиває на 30-50% більше світла, ніж асфальт, а це означає, що бетонну дорогу краще видно водієві. Це підвищує безпеку руху і дозволяє економити на освітленні. Завдяки можливості нанесення різної текстури на поверхню, бетонні дороги можуть забезпечувати вищий коефіцієнт тертя і краще зчеплення коліс автомобілів з дорожнім покриттям. До переваг, що підвищує безпеку їзди по бетонних дорогах, можна віднести і те, що на них набагато рідше потрібно перекриття руху для проведення ремонту. Нагадаємо, що у складі асфальту є нафтопродукти, які постійно дорожчають, та й надають поганий вплив на екологію. З цієї точки зору бетон менш шкідливий для навколишнього середовища матеріал. Крім того, при русі по бетонній дорозі меншу витрату палива у автомобілів, що також знижує викиди в атмосферу.
Є думка, що бетонні дороги більш «галасливі» й потребувати додаткового будівництва шумозахисних стін. Але згідно з дослідженнями, рух по цементобетонного покриття створює в середньому всього на 5 дБ більше шуму, ніж по асфальтовому, а сучасні технології будівництва дозволяють бетонним дорогам повністю наблизитися до асфальтобетонним за рівнем шумності.
Перспективи:
Сьогодні бетонні дороги будують дороги в США, Канаді, Азії, Австралії, Нової Зеландії та інших країнах. Тільки в США понад 1 млн кілометрів шосе з бетонним покриттям. З кожним роком число трас побудованих за цією технологією зростає. Сумській владі варто було б взяти на озброєння світовий досвід, тим більше, що недоліків у бетонних доріг значно менше, ніж переваг. Велика частина проблемних моментів, пов’язаних з відсутністю будівельних норм і контролем якості, з часом буде усунена.
Тому пропоную сумській владі зобов’язати КП “Шляхрембуд” взяти до уваги світовий та европейський досвід та почати будувати та робити дороги за новітніми технологіями, та припинити практику так званого “ямкового” ремонту. Вказані вище технології може і не збагатять гаманці чиновників м. Суми, але звичайно ж покращать стан доріг та інфраструктури у нашому рідному місті”, – йдеться в петиції.
Підтримати пропозицію – за посиланням.
Читайте також: У Сумах розпочали ремонт доріг
Джерело: Сумські дебати - debaty.sumy.ua
Інші новини:
22.11.2024 “Шахеди” атакували житловий мікрорайон Сум
22.11.2024 У Сумах відомо про ще одну загиблу людину внаслідок атаки “Шахедів”
22.11.2024 Атака “Шахедів” на Суми: дві людини загинули, 10 поранених
22.11.2024 У Сумах розпочинає роботу штаб з ліквідації наслідків ворожих ударів
22.11.2024 У Сумах через влучання “Шахеда” перекрили рух проспектом Свободи