У Конотопі проведуть розслідування причин заборгованості підприємств

05.10.2018

Підготовка до опалювального сезону, поновлення освітлення у під’їздах на Житломасиві, поточні ремонти доріг, прибудинкових територій та дахів багатоповерхівок – саме з цих життєво-важливих для міста і його мешканців питань розпочалося друге пленарне засідання 28 сесії Конотопської міськради 3 жовтня.

Про стан організації підготовки підприємств ЖКГ, транспорту, промисловості та об’єктів соціальної сфери міста до осінньо-зимового періоду 2018-19 р. звітував заступник начальника УЖКГ міськради Артем Колесніков. Посадовець зазначив, що для вивчення реального стану готовності підприємств і галузей міста до опалювального сезону були створені спеціальні комісії. Складені ними протоколи свідчать наступне: щодо такого важливого аспекту, як поточний ремонт покрівель – виконання плану у КРЕП «Центральне» – 41%, ЖРЕП «Житлосервіс» – 61%, ЖЕД «Південна» – 91%, ЖЕД «7 вітрів» – 94%.

Стосовно рівня підготовки теплопостачальних організацій міста: технічно готові всі підприємства, але на відміну від ТОВ «Тепловодопостач» та ДП «Авіакон» що мають позитивний баланс, КП «Теплогарант» має відразу 2 кричущі проблеми: незавершену повірку лічильників і борг перед НАК «Нафтогаз України» 49 млн. грн. Щодо першої проблеми: без лічильників доведеться платити вдвічі, а то і втричі більше; але очільник підприємства запевнив, що роботи встигнуть завершити протягом наступного тижня. Що ж до другої – причини і відповіді на питання «як всього за 2 роки «Теплогарант» із прибуткового перетворилося на злісного боржника?» з’ясовує спеціально створена комісія.

Крім цього депутати акцентували на втратах тепломережі при транспортуванні. Сергій Тягній озвучив цифру по Теплогаранту: “Мільйон гривень на обігрів повітря – і це лише 8-9 будинків по вул. Генерала Тхора”.

Відтак дане питання потребує вивчення і вирішення. Окремо торкнулися опломбованої котельні на території ЦРЛ, що свого часу міському бюджету коштувала більше 3 млн. грн. Заступник начальника УЖКГ посилаючись на те, що котельня підлаштована під тверде паливо і недоцільна у центрі міста через супутнє забруднення повітря, запропонував лишити її у резерві. Але депутати наполягли на тому, аби демонтувати котельню і застосовувати за призначенням у іншому мікрорайоні.

Ситуацію на КРЕП «Центральне» заступник міського голови Тарас Омельченковизначив як катастрофічну. На доказ паралізованої роботи посадовець навів неспроможність підприємства підготувати навіть документ про надання фінансової допомоги. До керівника (депутата-свободівця Олександра Максименка) також накопичилось чимало запитань: від ситуаційних «де загубився статут підприємства?» і «чому перевіряючим несвоєчасно надаються документи?» і до риторичного «чому у такий скрутний для міста і підприємства час зарплатня керівника перевищує 10 тис. грн. плюс 25% премії?» та зауваження: саме КРЕП лідирує по місту за кількістю нарікань від містян та скарг на очільника від трудового колективу за некоректну поведінку і неправомірні доручення .

Відповідальність за те, що підготовка до ОЗП у місті опинилася на межі зриву, розділять між собою троє посадовців. Зважаючи на вище наведені факти, депутати вирішили переглянути умови контрактів з очільниками КП «Теплогарант» та КРЕП «Центральне», провести службове розслідування щодо неякісної та несвоєчасно підготовки до опалювального сезону, н а на час його проведення відсторонити керівників Костянтина Андрійчука та Олександра Максименка від виконання посадових обов’язків. Окреме службове розслідування ініційовано щодо начальника управління економіки Конотопської міської ради Людмили Гапеєвої (також з відстороненням від посади на час розслідування). Причина, зазначена у відповідному документі «…невжиття заходів по приведенню тарифної політики на комунальних підприємствах міста до економічно-обгрунтованих показників». Крім цього в сесійній залі на її адресу лунали звинувачення у потуранні неправомірним діям на КП міста (зокрема не відслідковувалась невідповідність окладів та посад штатному розпису, порушення умов контрактів та ін.,).

Аби в майбутньому уникнути подібних штучних колапсів у всіх галузях життєдіяльності міста, депутати проголосували за введення персональної відповідальності очільників комунальних підприємств і структурних підрозділів міської ради за виконання прийнятих міськрадою рішень і цільове використання коштів.

Задля виходу з кризової ситуації «Теплогаранту» з міського бюджету надана поворотна фінансова допомога 16 млн грн. (кошти даються у борг без процентів і компенсацій, але з обов’язком повернення до міського гаманця). Аби унеможливити подальші зловживання фінуправління міськради зобов’язали щоденно контролювати проходження коштів на поточні рахунки оплати природнього газу.

Також було вирішено спрямувати частину вільного залишку загального фонду міського бюджету на вирішення нагальних питань життєдіяльності міста, зокрема 500 тис грн на поточний ремонт доріг вул.Сумської, Майдану революції та Бойківки у с.Підлипне; 7 600 грн. на поточний ремонт прибудинкових територій, 4 300 тис. грн. – тротуарів, 1600 тис. грн. – освітлення. На 100% завершення запланованого поточного ремонту дахів (вкупі з вимогою проведення робіт у найкоротші терміни) отримали ЖРЕП «Житлосервіс» (40 тис. грн.) та КРЕП «Центральне 60 тис грн».

Частину залишку бюджету розвитку вирішено направити на реконструкцію футбольного поля з облаштуванням штучного покриття по вул. Успенсько-Троїцька, 61.

Розглянули і гостре питання боргів КРЕП «Центральне» (139 427 грн) і ЖРЕП «Житлосервіс» (227 380 грн.) перед «Сумиобленерго» за спожиту комунальну електроенергію. За несвоєчасну оплату освітлення прибудинкових територій і під’їздів у семи будинках на Житломасиві вимкнено і вже кілька тижнів мешканці багатоповерхівок потерпають від незручностей. Аналогічні відключення загрожували і підопічним КРЕП «Центральне». Наразі «Житлосервісом» підписаний договір про реструктуризації боргу і до кінця цього тижня планується відновити освітлення місць загального користування. Натомість очільник КРЕП «Центральне» отримав черговий докір за зволікання із підписанням аналогічного договору з «Сумиобленерго».

З метою контролю за своєчасним проведенням усіх означених заходів їх виконання і звіт розпорядників коштів буде розглянуто через тиждень на комісії ЖКГ.

“На цьому засіданні прийняті надзвичайно важливі для міста рішення, що надають можливість не лише своєчасно розпочати опалювальний сезон, а й спрямувати кошти на ремонт доріг, покрівель, прибудинкових територій, тротуарів – та інші важливі об’єкти. Тож дякую усім за співпрацю”, – резюмувала, завершуючи сесію, секретар міськради Тетяна Сизон.

Джерело: Сумські дебати - debaty.sumy.ua

Інші новини:

Коментарі: