Що робити із зимовим взуттям, яке виявилось неякісним, – Держпродспоживслужба в Сумській області

25.11.2018

Мабуть, багатьом знайоме неприємне почуття, коли нова річ, якою ще не встиг насолодитись та поносити, розпадається на очах, не прослуживши і декількох днів. Особливо неприємно, коли ця річ – зимове взуття, яке, зіпсувавшись, не залишає нам альтернативи у питанні «що взути», що у сильні морози взагалі неприпустимо.

Саме в такій ситуації з зимовим взуттям опинитися може кожний з нас.

Варто зазначити, що перш ніж звертатися до продавця взуття, пригадайте, чи дійсно правильно ви підібрали фасон та розмір взуття і як його використовували: чи не намагалися спускатися з льодової гірки в чоботах на високих підборах, чи не ходили в чоботах із замшевої шкіри по «сніговій каші», чи не прогулювалися у взутті зі шкірозамінника в 20-градусний мороз – адже все це порушення умов експлуатації. У таких ситуаціях Закон не допоможе. Та й гарантійний термін, тобто період, протягом якого виробник (продавець) бере на себе зобов’язання про здійснення безоплатного ремонту або заміну відповідної продукції, не буде діяти.

Ремонт, обмін або повернення коштів

Взявши з собою розрахунковий документ, пару взуття з дефектом та коробку від нього, споживачеві варто  звернутися до продавців магазинів, де було придбане взуття, аби пред’явити претензії щодо неналежної якості та вирішити долю «нещасливої пари»: пропорційно зменшити ціну товару, відремонтувати, обміняти, чи повернути відповідно до норм статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів».

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред’являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача. Також роз’яснюємо, що згідно статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» право на з0аміну товару чи розірвання договору купівлі-продажу та повернення коштів за неякісний товар мають споживачі, у продукції яких виявлені істотні недоліки, підтверджені актами експертизи.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника (продавця або виконавця), підтверджених за необхідності висновком експертизи, ви як споживач маєте право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми або заміни товару на такий же або аналогічний з числа наявних у продавця (виробника). І нехай вас не лякає формулювання “розірвання договору”. Закон чітко дає зрозуміти, що має на увазі під договором усну або письмову угоду між споживачем і продавцем (виконавцем) про якість, терміни, ціну та інші умови, за яких реалізується продукція. А підтвердженням, наприклад, усної угоди може служити квитанція, товарний або касовий чек, квиток, талон або інший документ.

Але як діяти в разі, якщо взуття справді має істотні недоліки?

Істотний недолік товару – недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, якщо він виник з вини виробника (продавця, виконавця) і якщо після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з таких ознак: він взагалі не може бути усунутий, його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів, він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

Якщо відремонтований підбор відвалюється знову і знову через те, що неправильно сконструйована підошва, це є ознакою істотного недоліку. Тому дуже важливо по можливості на ранньому етапі визначити, з яким недоліком ви маєте справу – це і час заощадить, і допоможе відразу визначитися з вимогами щодо продавця (виробника).

Джерело: Сумські дебати - debaty.sumy.ua

Інші новини:

Коментарі: