У Сумах завершився XXIV «Бах-фест»

15.11.2019

У четвер 13 листопада у Сумах пройшов останній концерт XXIV Міжнародного фестивалю музики Й.С. Баха та епохи бароко «Bach-fest».

Хед-лайнерами фестивалю цього разу стали: Роман Меліш (контр-тенор, Базель), Наталія Хмілевська (сопрано, Київ), та камерний ансамбль з Києва Baroque Consort у складі: Кирило Шарапов (скрипка), Віктор Іванов (скрипка), Віктор Рекало (віолончель) та Наталія Фоменко (клавесин).

Драматургія фіналу фестивалю нагадала його початок. Тоді перший – німецький — концерт був трохи схожим на музикознавчу лекцію з прикладами практично довершеного класичного виконання, а другий – одеський — наповнив зал емоціями, та яскравими почуттями.

Завершення фестивалю пройшло приблизно за тим же сценарієм. У передостанньому концерті грали Кирило Стеценко (скрипка, Київ), Андрій Прахт (клавесин, Одеса) та Назарій Стець (контрабас, Київ). І це знову трохи нагадувало лекцію з музикознавства. З однією тільки приємною відмінністю, творцем якої став Назарій Стець – унікальний віртуоз-контрабасист, який грає на своєму інструменті не тільки притаманні тому партії, але й твори для віолончелі, для якого спеціально пишуть музику у Сполучених Штатах, тобто він безумовно rising star світової класичної музики, має щільний гастрольний графік і це просто диво, що нам, завдяки авторитету організатора «Бах-фесту» Ореста Коваля, пощастило почути його гру у Сумах.

А фінальний концерт знову подарував безліч емоцій, де майстерність відомих вже постійним відвідувачам фестивальних концертів київських виконавців поєдналася ще з одним яскравим відкриттям, яким став Роман Маліш.

По-перше, він звучав дуже природньо і що важливо – по-чоловічому. По-друге, це виглядало абсолютно сучасно і актуально, нібито виконувалися не твори композиторів, що жили триста років тому, а композиції, що написані у наші дні. А в дуеті за Наталію Хмілевською, яка є визнаною зіркою барокового співу, це взагалі було щось феноменальне, заворожуюче і ірраціональне. Коли Наталія и Роман співали, знавці захоплювалися чистотою, з якою вони брали вишукані інтервали, а менш музично освічена публіка просто купалася у звуках високої у всіх змістах музики, що лунала зі сцени.

А в паузах між виступами вокалістів грав ансамбль Baroque Consort і в його складі Кирило Шарапов, якого Орест Коваль назвав кращим бароковим скрипалем України. Хоча там всі музиканти найвищого рівня і виділяти когось мабуть неправильно.

У цілому, XXIV «Бах-фест» запам’ятався не тільки вже звично міжнародним рівнем музикантів, але ще й різнобарвністю фестивальних концертів, які назагал створили враження присутності на цілісній події, яка просто тривала декілька тижнів. Тут було все – і історія музики, і вічні почуття та емоції, і яскраві відкриття, і зустрічі з вже відомим і улюбленим.

Будемо зберігати це тепло, це натхнення і цю радість до весни. До наступного, вже 27-го «Органуму».

creativpodiya.com

Джерело: Сумські дебати - debaty.sumy.ua

Інші новини:
25.04.2024 Нардеп Михайло Ананченко відзначив роботу команди Президента Зеленського щодо виділення США довгоочікуваної допомоги Україні
25.04.2024 Після тривалої паузи запустився “Сумихімпром”
25.04.2024 Вночі та зранку росіяни обстріляли дві громади Сумщини
25.04.2024 На проспекті Лушпи немає напруги: як слідують тролейбуси
25.04.2024 Верховна Рада планує перейменувати 21 село та одне місто на Сумщині
25.04.2024 Без світла й нетверезий: у Сумах водія відсторонили від керування

Коментарі: