18.11.2019
Отримала відповідь міської влади електронна петиція «Скажемо ні пластиковим пляшкам! Автомат з переробки пластикових пляшок у ТЦ «Мануфактура»».
«З електронної петиції вбачається бажання мешканців встановити автомати для збору пластикових пляшок об’ємом 0,5 л, 1 л, 2-2,5 л. на першому та другому поверсі торгівельного центру «Мануфактура».
Зазначені проекти, як в Україні так і у країнах Європи, переважно є соціальною ініціативою торгівельних компаній, а отже і всі витрати пов’язані з відкриттям мобільних станцій по прийому вторинної сировини (наприклад SilpoRecycling) беруть на себе великі торгівельні мережі або торгові марки, які є виробниками продукції.
Так, в містах України проходив спільний проект громадської організації «Україна без сміття» та мережі магазинів «Сільпо», що полягав у організації збору вторинної сировини, кошти від яких зараховувалися у вигляді балів на бонусну картку магазинів «Сільпо» «Власний рахунок» та їх можна було використати при купівлі товарів в мережі магазинів «Сільпо». Цей проект був соціальною ініціативою «Сільпо», витрати пов’язані з відкриттям мобільної станції по прийому вторинної сировини SilpoRecycling взяла на себе мережа «Сільпо».
Відповідно до ст. 8 Конституції України в Україні визнається та діє принцип верховенства права. Частиною третьою статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» регламентовано, що виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених чинним законодавством України.
Відповідно до частини першої статті 18 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на договірній і податковій основі та на засадах підконтрольності у межах повноважень, наданих органам місцевого самоврядування.
Вимогами пункту б статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до відання виконавчих органів міських рад належать, зокрема, здійснення відповідно до законодавства контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, транспорту, зв’язку, за технічним станом, використанням та утриманням інших об’єктів нерухомого майна усіх форм власності, за належними, безпечними і здоровими умовами праці на цих підприємствах і об’єктах; прийняття рішень про скасування даного ними дозволу на експлуатацію об’єктів у разі порушення нормативно-правових актів з охорони праці, екологічних, санітарних правил, інших вимог законодавства.
Відповідно до частини четвертої статті 23 Господарського кодексу України передбачено, що незаконне втручання органів та посадових осіб місцевого самоврядування у господарську діяльність суб’єктів господарювання забороняється.
Положеннями статті 19 Конституції України регламентовано, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Що стосується фінансування зазначених заходів з міського бюджету, зазначаємо, що у 2019 році відсутня можливість виконання робіт з встановлення і обслуговування мобільних станцій по прийому вторинної сировини за кошти міського бюджету.
У разі належного фінансування зазначених заходів у 2020 році, департаментом буде опрацьоване питання фінансування об’єктів поводження з відходами, в тому числі і питання впровадження роздільного збору шляхом розміщення спеціалізованих контейнерів та пунктів прийому вторинної сировини відповідно до затверджених змін до схеми санітарного очищення міста Суми.
На сьогоднішній день департаментом інфраструктури міста СМР укладений договір № 301- б від 22.04.2019 року з Державним підприємством «Науково- дослідний та конструкторсько- технологічний інститут міського господарства» на надання послуг з інженерного проектування (внесення змін до схеми санітарної очистки міста Суми). У технічному завданні на послугу з «Внесення змін до схеми санітарної очистки міста Суми» департаментом включено питання визначення найбільш прийнятних для м. Суми методів сортування, перероблення, утилізації, знешкодження та захоронення побутових відходів, з обґрунтуванням вибору оптимального методу. Новою схемою мають бути передбачені місця розміщення підприємств сортування, перероблення, утилізації, знешкодження та захоронення побутових відходів у плані населеного пункту за районами обслуговування. Термін дії договору 31.12.2019 р.
За результатами виконання вищезазначених заходів в місті буде проведено інформаційно-роз’яснювальну роботу з населенням. З цією метою при складанні проекту міського бюджету на 2020 рік департаментом інфраструктури міста СМР надано пропозицію департаменту фінансів, економіки та інвестицій СМР щодо передбачення необхідної суми коштів на реалізацію даних заходів відповідно до етапів їх впровадження.
Таким чином, з наведеного вбачається, що виконавчим органом ради – департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради розглянуто в установленому порядку вказану електронну петицію, але виконання вимог петиції на сьогоднішній день не є можливим, у зв’язку з відсутністю фінансування зазначених заходів у міському бюджеті на 2019 рік та не прийняттям Сумською міською радою міського бюджету на 2020 рік», — зазначає мерія на пропозицію сумчанина Максима Усока.
Джерело: Сумські дебати - debaty.sumy.ua
Інші новини:
02.07.2025 На Сумському напрямку відбулося 19 боєзіткнень
02.07.2025 В Охтирці відремонтують тротуар на Слобідській майже за 175 тисяч
02.07.2025 Представники СумДУ посіли перше та друге місця на етапі кубку України з баскетболу 3х3
02.07.2025 У Сумах ВПО можуть отримати безоплатне тимчасове житло в гуртожитках
02.07.2025 У Лебедині провели в останню путь капітана Станіслава Потапенка