Сумська мерія відповіла на петицію про заборону штучних вінків

18.12.2019

Отримала відповідь міської влади електронна петиція сумчанина Володимира Шевченка «Заборонити використання пластикової атрибутики для вшанування пам’яті померлих в ім’я «чистого» майбутнього для живих!!!».

Якщо коротко резюмувати позицію мерії, то заборона штучних вінків та квітів на кладовищах не передбачається, оскільки наразі для цього немає законних підстав.

«Вимоги на вироби ритуального призначення регламентовані республіканськими стандартами та технічними умовами.

Так, діючий РСТ 1624-88 (Вінки похоронні) п.2.2.2 передбачає використання для виробництва вінків штучних квітів та листя які повинні відповідати вимогам РСТ 1375-87.

Діючий стандарт РСТ 1375-87 (квіти штучні) п.1.4.1 передбачає, що для виготовлення квітів, вінків, букетів і корзин можуть використовуватись різноманітні матеріали в т.ч.

поліетелен високого тиску по ГОСТ 16337-77

поліетилен низького тиску по ГОСТ 16338-77

полістирол по ГОСТ 20228-87

полістирол пінний по ОСТ 6-05-202-78

плівка поліетилентерефталатна по ГОСТ 24234-80

Отже, стандарт РСТ 1375-87 (квіти штучні, в т.ч. на основі полімерних матеріалів) розповсюджується на штучні квіти в т.ч. для букетів декоративних в корзинах, вінків.

З огляду на вищевикладене, використання ритуальної атрибутики (вінки, корзини квітів, букети) виготовлених з полімерних матеріалів (пластмаси) на теперішній час відповідає чинному законодавству і заборона їх використання не несе жодних правових наслідків.

Дане питання потребує вирішення на державному законодавчому рівні, а заборона на місцевому рівні містить ознаки перевищення владних повноважень.

На сьогоднішній день, державна екологічна політика спрямована на досягнення стратегічних цілей, в тому числі шляхом управління відходами та ресурсами, повернення у господарський обіг ресурсоцінних матеріалів, поступового обмеження використання окремих виробів з пластику у харчовій промисловості. Одним із завдань є розвиток і вдосконалення природоохоронного законодавства та підвищення рівня його дотримання, включаючи наближення законодавства України до права Європейського Союзу, посилення відповідальності за шкоду, заподіяну довкіллю, відповідно до міжнародних зобов’язань України.

Водночас, питання зменшення обсягів використання пластикової атрибутики для вшанування пам’яті померлих може вирішуватись шляхом просвітницької роботи серед населення, посилення контролю в сфері несанкціонованої торгівлі на вулицях та ринках міста та іншими заходами, що не суперечать вимогам Закону України «Про місцеве самоврядування».

Відповідно до ст. 8 Конституції України в Україні визнається та діє принцип верховенства права. Частиною третьою статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» регламентовано, що виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених чинним законодавством України.

Відповідно до частини першої статті 18 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на договірній і податковій основі та на засадах підконтрольності у межах повноважень, наданих органам місцевого самоврядування.

Вимогами пункту б статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до відання виконавчих органів міських рад належать, зокрема, здійснення відповідно до законодавства контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, транспорту, зв’язку, за технічним станом, використанням та утриманням інших об’єктів нерухомого майна усіх форм власності, за належними, безпечними і здоровими умовами праці на цих підприємствах і об’єктах; прийняття рішень про скасування даного ними дозволу на експлуатацію об’єктів у разі порушення нормативно-правових актів з охорони праці, екологічних, санітарних правил, інших вимог законодавства.

Відповідно до частини четвертої статті 23 Господарського кодексу України передбачено, що незаконне втручання органів та посадових осіб місцевого самоврядування у господарську діяльність суб’єктів господарювання забороняється.

Положеннями статті 19 Конституції України регламентовано, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України», — зазначають у мерії.

Джерело: Сумські дебати - debaty.sumy.ua

Інші новини:

Коментарі: