У Сумах на «Укрпошті» зникла дороговартісна посилка

19.08.2020

Сумчанка другий місяць шукає свою посилку вартістю 30 тисяч гривень, втрачену «Укрпоштою». Маргарита Заїка каже, що під час відправлення їй заборонили оцінити посилку в реальну суму, і змусили поставити вартість 100 доларів. А потім посилка зникла. Директор Сумської дирекції «Укрпошти» називає статус посилки не визначеним, передає «Суспільне».

Все почалося у відділенні №4 «Укрпошти» в Сумах, на вулиці Металургів. Звідси сумчанка Маргарита Заїка 6 липня відправила доньці в іншу країну весь її гардероб. Всього вийшло 23 кілограми.

Під час приймання посилки в мене запитали її вартість. Я сказала: 30 тисяч. Мені сказали: ні, так не можна. Я кажу: 20 тисяч. – Ні, теж не можна. – Чому, питаю. – Тому що на кордоні можуть бути проблеми, і посилка повернеться. І порадили зробити до 100 доларів», — розповідає жінка.

Маргарита по інтернету відстежувала відправлення. Воно надто довго залишалося у місцевому сортувальному центрі. Жінка стала з’ясовувати, чому затримка, двічі реєструвала заяву на гарячій лінії «Укрпошти».

«Я телефоную на «гарячу лінію» , мені говорять: вона в сортувальному центрі. У сортувальному центрі кажуть – відправили в Київ. Потім кажуть — вона загубилася. І так я і не можу знайти кінців. Телефонувала я на «гарячу лінію» 1545 (урядову), сказали, що зареєстрували. Вдруге я телефонувала, вони сказали, що допомогти нічим не можуть. Так і сказали: «Це Україна, ми нічим вам не допоможемо»., — розповідає жінка.

Врешті-решт, на гарячій лінії «Укрпошти» Маргариті сказали, що посилку загубили і готові компенсувати її вартість. Ту, що була заявлена, тобто 100 доларів.

Але керівник Сумської дирекції Ігор Сумарока каже: це відправлення загубленим не вважається, статус його визначений як «невідомий».

«Щоб підтвердити зникнення, до нас повинен звернутися відправник письмово, надати нам інформацію про те, що він відправляв. Ми проводимо службове розслідування. Якщо підтвердиться його зникнення, то вертаємо кошти. Воно їхало в одному контейнері із сімома іншими відправленнями, які знайшлися через певний час, а ось це ще не знайшлося. Може, воно ще знайдеться», — вважає Сумарока.

Маргарита хоче отримати назад свої речі. Вона звернулася по допомогу до управління захисту прав споживачів обласної Держпродспоживслужби. Начальник управління, Володимир Єщенко пообіцяв провести позапланову перевірку.

«Це буде щастя, якщо знайдеться це відправлення, бо в іншому випадку закінчиться це тим, що повернуть ту вартість, на яку було оголошено цінність цього відправлення. Якщо ми будемо бачити під час проведення позапланового заходу, що там був «злий умисел», безумовно, ми порадимо споживачу звернутися і можливо самі це зробимо, якщо в нас буде достатньо фактів, до правоохоронних органів «, — говорить Єщенко.

С

Володимир Єщенко радить оцінювати відправлення у відповідно до реальної вартості, оскільки випадки втрати посилок трапляються не тільки в»Укрпошті», а й в інших поштових операторів. Якщо відправлення не буде знайдене, вважає Єщенко, сумчанка Маргарита Заїка попередньо може розраховувати на компенсацію 5-7 тисяч гривень та повернення коштів за доставку.

За словами пані Маргарити, вартість відправлених речей — 30 тисяч гривень, але у копії чеку стоїть код, який свідчить про те, що цінність не оголошена.

«Якщо оголошується цінність, заповнюється бланк, в якому робиться опис відправлення, що надає можливість в таких прикрих випадках з’ясувати, що людина відправляла, з’ясувати риночну вартість, та підтвердити, врешті, що це був добросовісний споживач і справді відправляв те, що там було. Це повинен буде перевірити та звірити опис оператор. Поставити свій підпис та печатку. Тоді набагато простіше було б вирішувати це питання» — говорить Володимир Єщенко і радить відправникам дотримуватися кількох правил при відправленні.

Поради відправникам посилок:

Уважно ознайомлюйтеся з правилами поштових відправлень. У кожного з поштових операторів вони можуть бути різними. Більшість операторів мають правила на своїх сайтах.

Уважно заповнюйте документи, перевіряйте правильність контактних даних, якщо документи заповнюють працівники пошти. Залишайте у себе другий примірник чеку чи накладної. Зберігайте всі документи до моменту отримання посилки одержувачем.

Заповнюйте бланк опису відправлення, що дасть змогу з’ясувати риночну вартість його вмісту, якщо посилка буде втрачена оператором.

Вказуйте реальну оціночну вартість вмісту відправлення. Саме цю суму оператор поштового з’язку зможе компенсувати у разі втрати відправлення.

Якщо умови доставки поштою не виконуються, потрібно з’ясовувати ситуацію безпосередньо у оператора, звернутися письмово з повідомлення про втрату відправлення та проханням з’ясувати причини і повернути кошти. Також письмово можна звертатися до управління Держпродспоживслужби та до інспекції, яка здійснює нагляд за якістю поштового зв’язку.

Закон України «Про поштовий зв’язок» передбачає відповідальність оператора зв’язку за втрату або пошкодження поштового відправлення. За цим законом, компенсується оголошена цінність посилки. Повернення більшої суми законодавством не передбачене. Можна звернутися до суду, аби отримати моральне відшкодування.

«Розмір грошового відшкодування визначається судом, залежно від ряду обставин. По-перше, від характеру правопорушення, глибини фізичних та душевних страждань, погіршення здібностей потерпілого або їх реалізації. А також з урахуванням інших обставин, які мають істотне значення у цьому випадку. При визначенні розміру відшкодування враховуються вимоги розумності та справедливості, тому для отримання бажаної суми, позивач, який звертається до суду, повинен, по-перше, довести завдану шкоду, а по-друге, обґрунтувати розмір тієї моральної шкоди, яку він просить стягнути», — розповів адвокат Регіонального центру з надання безоплатної правової допомоги Олексій Рибалка.

Маргарита Заїка 18 серпня написала заяви до «Укрпошти» і в Держпродспоживслужбу. Жінка сподівається, що її посилка ще знайдеться.

Джерело: Сумські дебати - debaty.sumy.ua

Інші новини:

Коментарі: