У Білопіллі лікарі працюють на межі фізичних можливостей

22.10.2021

Так коментують ситуацію у лікарнях головні лікарі Костянтин Рожин та Юрій Мартиненко.

Що маємо станом на 20 жовтня з захворюваннями на ковід, пише bilopillia.city.

Вакцинація

За даними Білопільського центру первинної медичної допомоги, станом на понеділок, 18 жовтня, двома дозами вакцини щеплено 3241 особу.

– Якщо взяти в цілому, то ми маємо один із найкращих в області показників вакцинації – понад 20 відсотків дорослого населення. Так, це без урахування тих щеплень, які зроблені поза межами Білопільської «первинки», – розповідає головний лікар Костянтин Рожин. У наявності Центру є вакцини АстраЗенека, Пфайзер і Коронавак.

Записатися на вакцинацію можна через свого сімейного лікаря або зателефонувавши до call-центру «первинки»: 050-35-85-088, 067-93-26-976.

Тестування

Протягом минулого тижня зроблено 127 ПЛР-тестувань, із них виявилися позитивними 57,6%. Це загрозлива ситуація. За попередньої хвилі коронавірусу найбільший показник індексу позитивності, так називається співвідношення позитивних тестів до тих, які взяті на аналіз, складав 42 відсотки. Зараз, ще раз звертаємо увагу, – майже 60. Швидких тестів наразі у Центрі «первинки» немає.

Прийом хворих

На амбулаторному лікуванні, станом на 20 жовтня, перебуває 211 хворих на коронавірусну інфекцію. Кількість хворих збільшується щодня.

На сімейних лікарів і терапевтів лягає величезне навантаження. Замість 12-15 пацієнтів, яких упродовж дня має прийняти лікар, за фактом на одного лікаря (крім педіатрів) припадає до 50 і більше пацієнтів за день.

– Для розуміння ситуації: лише в понеділок, 18 жовтня, наші лікарі прийняли 441 пацієнта. Того ж дня отримали 162 дзвінки до call-центру. Вже у четвер, 21 жовтня, було 342 дзвінки. Наші оператори просто фізично не встигають відповісти всім одразу, але обов’язково передзвонюють, – продовжує головний лікар первинки Костянтин Рожин.

Тож з огляду на таку ситуацію хотів би звернутися до пацієнтів із проханням:

1. Утримайтеся від планових візитів до наших лікарів. Усе, що можна, відкласти на якийсь час або вирішити дистанційно – відкладіть. Візит до сімейного лікаря з однією хворобою може обернутись інфікуванням іншою. До того ж, пацієнти звертаються всі одночасно: обов’язково треба прийти зранку і створити чергу!

Реєструйтеся телефоном, за онлайн записом! Лікарі не можуть одночасно оглянути всіх.

2. Найбільше прохання – видачу міжнародного свідоцтва про вакцинацію («ковідний сертифікат») замовляйте через call-центр (телефони зазначені вище). Для цього не потрібно приходити до Центру «первинки» особисто. Отримати свідоцтво можна лише наступного робочого дня після 15.00, адже роздрукування сертифіката з системи потребує певного часу, в першій половині дня зв’язок з електронною системою охорони здоров’я дуже нестабільний, а лікарі змушені відриватися від прийому хворих. Крім того, видача сертифіката потребує печатки головного лікаря.

Не створюйте зайвих проблем лікарям і пацієнтам, які чекають черги на прийом, часто з температурою, а лікар у цей час займається роздруківкою сертифіката. Та й головний лікар не завжди сидить у кабінеті: є багато нагальних справ, які треба вирішувати за межами приміщення.

3. На вакцинацію теж найкраще записатися через call-центр. Зайвий раз не відволікайте сімейного лікаря. Якщо бажаєте щеплюватися коронаваком, то можна приходити в будь-який час. Адже ця вакцина в дозованих на одне щеплення флаконах і завжди є в наявності. Інші вакцини «відкривають» лише тоді, коли є кілька охочих. Тож треба попередньо узгодити час, коли зроблять укол.

Знову ж таки, не треба займати черги з 6 ранку і псувати нерви собі й іншим через затримку прийому у лікаря.

4. Просимо поставитися з розумінням, що оператор call-центру не завжди відповідає на дзвінок. За день ми реєструємо дуже велику кількість дзвінків, але сам факт дзвінка фіксується в системі, оператор завжди передзвонює. Передзвоніть чи почекайте відповіді, не приходьте в лікарню без особливої потреби.

Ліжко, яке звільняється, більше години порожнім не стоїть

– Черга на госпіталізацію зростає щодня, – так почав розмову Юрій Мартиненко. – Стаціонар «забитий», 80 ліжок – це «потолок» ковідного ресурсу. Але головний ресурс – це наші працівники. Медсестри, в прямому значенні, з ніг падають. Лікарі працюють щодня до пізнього вечора!

Більшість пацієнтів – люди старшого віку з хронічними хворобами. Під час лікування ковіду не оминути ускладнень, що є причиною летальних випадків. З початку епідемії маємо вісім смертей.

Більшість хворих – киснезалежні. Кисневі балони возимо щодня. Також майже цілодобово працюють кисневі концентратори. Ліків поки що вистачає. В лікарні тепло, опалювальний сезон ми розпочали ще на початку жовтня. Головне, щоб витримали навантаження наші працівники…

Джерело: Сумські дебати - debaty.sumy.ua

Інші новини:

Коментарі: