Із нового року Центри зайнятості Сумщини працюватимуть по-іншому

21.12.2021

Із січня 2022 року в Україні та на Сумщині зокрема буде реалізований експериментальний проєкт щодо впровадження нової моделі надання клієнтоорієнтованих послуг Центром зайнятості. Передбачається, що така новація повинна сприяти поглибленню співпраці Державної служби зайнятості з роботодавцями та іншими учасниками ринку праці, а також прискоренню працевлаштування. Тож, які зміни відтепер чекатимуть на громадян?

Уже другий рік світова спільнота живе в умовах карантинних обмежень. Коронакриза вплинула як на розвиток економіки, так і на ринок праці, у зв’язку з чим зменшилася кількість вакансій і збільшилася кількість безробітних. Тому виникла необхідність у зміні підходів до роботи служби зайнятості, аби активізувати зусилля працівників служби зайнятості та шукачів роботи, розповідає заступник директора Шосткинської місьрайонної філії Сумського обласного центру зайнятості Микола Чернов. «Головна мета – це прискорене працевлаштування та поглиблена співпраця з роботодавцями. Тому Урядом України була прийнята Постанова щодо реалізації експериментального проєкту з впровадження нової моделі надання клієнтоорієнтованих послуг Центрами зайнятості», – говорить він.

Із запровадженням цього проєкту будуть дещо змінені функціональні обов’язки працівників Служби зайнятості. Вони розподілятимуться на чотири основні категорії. Це адміністратор, кар’єрний радник, спеціалізований кар’єрний радник і консультант роботодавця. За словами Миколи Григоровича, їх робота буде спрямована тільки на обслуговування клієнтів Центру зайнятості. «На кожну категорію цих працівників будуть покладені певні обов’язки. Це повинно розвантажити їх від не властивих їм функцій – наприклад, господарського характеру, або нарахування допомоги по безробіттю», – пояснює керівник.

Передбачається, що робота з клієнтами проводитиметься в чотири етапи.

Перший покладається на функції адміністратора, який приймає клієнта, реєструє його, підбирає йому роботу, видає необхідні довідки. Також адміністратор визначатиме, наскільки швидко особа може знайти собі роботу, виходячи з її мотивації, можливостей та потенціалу. «Будуть вдосконалені вже існуючі анкети. І людина, яка прийшла до Центру зайнятості буде або самостійно, або за допомогою адміністратора відповідати на запитання анкети. На підставі відповідей визначатиметься, до якого саме спеціаліста її потрібно направляти і які послуги їй будуть надаватися у подальшому», – підкреслює Микола Чернов.

Раніше у Центрі зайнятості була посада кар’єрного радника. Відтепер вона буде виокремлена в спеціалізованого кар’єрного радника, в обов’язки якого входитиме робота з особами, які мають низькі можливості до працевлаштування – через стан здоров’я, або сімейні обставини, або небажання працювати. «У спеціалізованого кар’єрного радника будуть розширені повноваження. Він працюватиме з такими державними органами як служба у справах сім’ї, управління праці та соціального захисту населення, а також з громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю. Основна мета спеціаліста – якнайшвидше повернути цих безробітних до продуктивної зайнятості», – зазначає Микола Григорович.

Окрім цього спеціалізований кар’єрний радник надаватиме психологічну підтримку, особисто презентуватиме безробітного роботодавцю та виконуватиме інші обов’язки по сприянню працевлаштування клієнта.

Четверта категорія працівників Центру зайнятості – консультант роботодавця. «Він співпрацюватиме з роботодавцем, здійснюватиме пошук вакансій саме для тих категорій безробітних, які перебувають на обліку у Центрі зайнятості. Адже подекуди відбувається дисбаланс між наявними і бажаними вакансіями», – наголошує керівник.

Експеримент щодо впровадження у Центрі зайнятості нової моделі надання клієнтоорієнтованих послуг вводитиметься в практику протягом наступного року. Микола Чернов сподівається, що така новація сприятиме покращенню діяльності відомства, а відтак – допоможе людям знайти підходящу роботу.

ШосткаNews.City

Джерело: Сумські дебати - debaty.sumy.ua

Інші новини:

Коментарі: