27.09.2023
Багато хто вважає, що великого розміру діагоналі достатньо для того, щоб монітор став геймерським. Насправді вони будуть класним придбанням для великої кількості найрізноманітніших завдань, але не для ігор.
Багато хто вважає, що великого розміру діагоналі достатньо для того, щоб монітор став геймерським. Насправді вони будуть класним придбанням для великої кількості найрізноманітніших завдань, але не для ігор.
У цій сфері більш важливими є інші характеристики, без яких ви постійно будете стикатися із затримками, розривами зображення та іншими проблемами.
Розглянемо ці характеристики.
Час відгуку
Оскільки в іграх доводиться перемальовувати картинку із високою частотою, важливим параметром геймерського монітора є здатність швидко оновлювати кожен піксель. У звичайних моделях ця характеристика не є критичною, оскільки є мало контенту, де використовується і максимальна роздільна здатність, і необхідність перемальовувати всю картинку, а не її частини.
У сучасних динамічних іграх це необхідність, тому ігрові девайси мають невеликий час відгуку, на рівні 0.05-1.0 мс.
Частота оновлення кадрів
Стандарт для офісних моніторів — це 60-75 Гц. У сучасному геймінгі цього абсолютно недостатньо, особливо в шутерах та інших ігрових жанрах, де потрібна висока швидкість реакції на те, що відбувається на екрані.
Низька частота призводить і до появи інших проблем, того ж тирингу (розриви кадрів) та ефекту розмиття зображення, оскільки монітор просто не встигає за більш швидкісною відеокартою.
Слід зазначити, що є залежність між частотою та роздільною здатністю екрана: чим більше пікселів, тим більшим буде навантаження на залізо.
Тому ігри у форматі 4K і вище обмежуються частотами на рівні 100 Гц. За меншої роздільної здатності сучасним стандартом для геймерських моніторів є частота 165 Гц і вище.
Затримка вводу
Звичайні монітори сконструйовані таким чином, щоби забезпечувати оброблення зображення високого рівня за будь-якого сценарію. Крім того, у дешевих виробах таку функцію не можна навіть відключити.
Для ігор це погано, оскільки виникає затримка між швидкістю формування картинки відеокартою та швидкістю її оброблення монітором. Маються на увазі такі процеси, як шумозаглушення, алгоритми покращення чіткості, автоматичне регулювання контрастності, динамічні кольори, зміна режимів тощо.
Якщо затримка перевищує 40 мс, що є нормою для бюджетних виробів, грати стає практично неможливо. Для ігрового процесу бажано, щоби цей показник був менше ніж 25 мс.
Інтерфейси
Для офісного монітора один роз’єм — це норма. Ним може бути й HDMI, і DisplayPort, і VGA чи DVI. В ігрового різновиду має бути як мінімум остання швидкісна версія HDMI та декілька USB портів.
У більшості наявні роз’єми для навушників та для підключення зовнішньої акустики за наявності вбудованої. Як бачимо, сучасний ігровий монітор повинен мати досить специфічні характеристики. Що, звісно, є причиною їхньої більш високої вартості.
Але це ціна за те, щоб мати змогу грати комфортно і продуктивно. Останнє важливо в тому сенсі, що сучасні ігри воліють до тих жанрів, де у вас буде віддалений суперник. І перемога залежить не тільки від геймерського досвіду та таланту, але й від заліза.
Джерело: Сумські дебати - debaty.sumy.ua
Інші новини:
22.11.2024 “Шахеди” атакували житловий мікрорайон Сум
22.11.2024 У Сумах відомо про ще одну загиблу людину внаслідок атаки “Шахедів”
22.11.2024 Атака “Шахедів” на Суми: дві людини загинули, 10 поранених
22.11.2024 У Сумах розпочинає роботу штаб з ліквідації наслідків ворожих ударів
22.11.2024 У Сумах через влучання “Шахеда” перекрили рух проспектом Свободи