01.05.2024
Орендуючи нежитлове приміщення під бізнес, треба продумати питання укладання договору. Документи визначають права та обов’язки кожної сторони, умови оплати, строки та інші важливі питання. Саме продуманий договір оренди комерційної нерухомості дозволяє уникнути потенційних суперечок з різних питань. Беручи приміщення в оренду Київ, слід оформлювати це офіційно. Для цього потрібно керуватись положеннями Господарського кодексу України, який створений для того, щоб регулювати відносини сторін.
На основі яких положень укладається договір оренди приміщення
Істотне значення для підписання представленого виду документа має частина перша ст. 284 Господарського кодексу України. Саме тут вказуються наступні важливі умови договору оренди приміщення під офіс або ж іншу комерційну діяльність:
- плата за оренду, враховуючи індексацію;
- строки дії домовленості;
- який саме об’єкт береться в оренду – склад, вартість нерухомості;
- відрахування амортизації;
- відновлення об’єкта нерухомості;
- умови повернення орендодавцю або ж майбутній викуп майна.
Укладаючи договір, сторони повинні погодити перераховані питання. В іншому випадку договір буде вважатися неукладеним.
Як правильно укласти договір оренди комерційного приміщення: головні нюанси
Якщо плануєте взяти в оренду магазин, офісне приміщення або ж іншу комерційну нерухомість, то під час укладання договору потрібно звернути уваги на наступні нюанси:
- Визначення сторін. У документі треба вказати, хто є власником нерухомості та хто бере її в оренду. Потрібно правильно вказати повні назви кожної сторони договору. Також треба зазначити параметри об’єкта оренди: адреса приміщення, площа, функціональне призначення.
- Умови оренди. Потрібно визначитись з наступним: скільки треба платити за оренду, на який строк орендується, як відбувається індексація, правила оплати. Також можна вказати, як треба користуватись загальними зонами (якщо такі передбачено), обслуговування об’єкта, умови ремонту та ін.
- Права сторін. В документі повинні бути вказані права та обов’язки орендаря і орендодавця. Орендарю може надаватись право користуватись приміщенням на власний розсуд, відповідно до вказаного призначення. Також може дозволятись внесення змін в інтер’єр об’єкта (якщо орендодавець з цим погоджується). Орендар може скаржитись у разі несправностей в приміщенні орендарю. Останній також має відповідні права – перевіряти, чи орендар дотримується вказаних умов у договорі, проводити індексації плати за оренду та ін.
- Обов’язки кожної сторони. Частіше за все до головних обов’язків орендаря відноситься вчасна оплата, підтримка об’єкта у належному стані, дотримання правил користування загальними приміщеннями, повідомлення власника нерухомості про появу проблем. До обов’язків орендодавця відноситься своєчасний ремонт, надання орендарю вільного доступу до приміщення.
- Вирішення спірних питань та відповідальність. У договорі також може вказуватись, як саме вирішуються суперечки. Це можуть бути переговори або ж звернення до суду. Також може вказуватись, що саме буде за порушення домовленостей.
Після того як договір на оренду приміщення буде підписано, орендар та орендодавець повинні зберегти копію документа. Саме ним можна буде потім керуватись під час розв’язання питань.
Інші новини:
24.11.2024 Вибухи з танку та артилерії: вночі ворог здійснив 2 обстріли Хотінської громади
24.11.2024 Знаменита актриса попросила шанувальників підтримати Глухів та Суми
24.11.2024 Сумський завод релокувався на Тернопільщину
24.11.2024 Сумчани самостійно збудували спортивний майданчик в одному з житлових масивів
24.11.2024 Під Сумами хіміки ДСНС вилучили небезпечну речовину