11.07.2024
З початком повномасштабного вторгнення в Україну ситуація в транспортному секторі значно ускладнилася. Вартість нових автобусів зросла майже на 30%, а ціни на запчастини підскочили на понад 75%. Перевізники міста Суми опинилися у скрутному становищі, адже діючий тариф на перевезення пасажирів не дозволяє повноцінно оновлювати автопарк.
“До війни, в 2021 році, новий автобус коштував приблизно 2 700 000 гривень. Сьогодні ж його вартість сягає 3 500 000 гривень. Така ситуація ускладнює наше завдання забезпечувати комфорт і безпеку пасажирів,” — розповідає приватний перевізник , що працює на маршруті №19 “вул.Роменська – вул.Ковпака” у Сумах, Олена Сезько.
Успіхи до початку війни: оновлення автопарку
Варто зазначити, що між останнім підвищенням тарифу на перевезення 1 жовтня 2021 року і початком війни 24 лютого 2022 року перевізники встигли оновити близько 10% свого автопарку. Це стало можливим завдяки злагодженій роботі та оптимізації внутрішніх ресурсів.
“Якби війна не почалася, ми змогли б оновити весь автопарк у Сумах за 2,5 роки. Наші плани були амбітні, і ми мали всі можливості для їх реалізації,” — зазначає Олена Сезько.
Виклики сьогодення
Сьогодні перевізники стикаються з новими викликами. Окрім зростання цін на нові автобуси, суттєво збільшилися витрати на ремонт. Вартість одного капітального ремонту маршрутки складає близько 400 000 гривень – саме стільки, у тому числі, потрібно витратити, щоб полагодити дах, який протікає під час дощу і які сумчани часто знімають на відео та викладають у соцмережі (просте латання дірки тут, на жаль, не проходить). Згідно з чинним тарифом, встановленим ще у 2021 році, такі витрати є непосильними.
“Нинішній тариф не покриває витрати на капітальний ремонт маршруток. Це створює додаткові труднощі для нашої роботи і не дозволяє нам забезпечувати належний рівень обслуговування,” — додає приватний перевізник.
Розбомблений завод, що виспускав “Рути”
Ще однією серйозною проблемою стала втрата одного з найбільших виробників автобусів в Україні. ПРАТ “Завод “Часівоярські автобуси”, який знаходився у місті Часів Яр Донецької області та випускав автобуси “Рута”, був розбомблений через активні бойові дії у цьому регіоні. Це ще більше ускладнило ситуацію на ринку нових автобусів.
“Втрачено важливий завод, але ми продовжуємо шукати альтернативи. Попри всі труднощі, перевізники запустили виробництво нових автобусів у Сумах і роблять все можливе, щоб підтримувати свій автопарк у належному стані,” — підкреслює Олена Сезько.
Висновки
В умовах війни перевізники в Сумах стикаються з величезними викликами. Значне підвищення вартості нових автобусів і запчастин, а також руйнування заводу “Рута” створюють серйозні труднощі для оновлення автопарку. Попри це, завдяки зусиллям і наполегливості, перевізники змогли оновити 10% автопарку до початку війни і запустили виробництво нових автобусів. Вони продовжують боротися, забезпечуючи щоденну роботу у сфері громадського транспорту, не дивлячись на всі труднощі, вірять у краще майбутнє для свого міста та країни.
Джерело: Сумські дебати - debaty.sumy.ua
Інші новини:
21.11.2024 За ніч і ранок зафіксовано 26 вибухів у двох громадах Сумщини
21.11.2024 На Сумщині відмінили аварійні відключення. Продовжують діяти погодинні
21.11.2024 Який стан постраждалих сумчан унаслідок ракетного удару 17 листопада
21.11.2024 У Сумах затримали сп’янілого водія BMW
21.11.2024 “Мріяла стати криміналістом”: однокласники загиблої у Сумах Анастасії Боровик розповіли про дівчину