У Сумах з’явилася перша водійка автобуса

27.10.2024

Інна Слабко 20 років тому опанувала фах водійки тролейбуса, а з початку цього тижня вже їздить на автобусних маршрутах у Сумах. Нині вона єдина жінка-водійка автобуса у КП “Електроавтотранс”. Про кермування автобусом та тролейбусом і про бажання вчитися нового – розповіла Суспільному.

Робочий день Інни Слабко починається з проходження медогляду, перевірки книги обліків, запису часу початку маршруту, далі – можна рушати. Нині вона єдина жінка-водійка автобуса серед 56 чоловіків у КП “Електроавтотранс”. До того, 20 років кермувала тролейбусом.

Інна Слабко за кермом автобуса. Олег Вороненко/Суспільне Суми

“З них майже 12 років – на тролейбусі-“гармошці” їздила. Ще раніше у мене з’являлися думки, що далі хочу вчитись їздити на великій вантажній автівці або ж автобусі”, – згадує водійка.

Інна Слабко. Олег Вороненко/Суспільне Суми

Інна Слабко пройшла спеціальні курси для майбутніх водіїв та водійок автобусів. За словами прессекретарки КП “Електроавтотранс”, такі навчання є і зараз.

“Керівництво ухвалило рішення перенавчати водіїв тролейбусів на водіїв автобусів. Щоб у випадку якихось довготривалих аварійних ситуацій можна було замінити водіїв автобусів на водіїв тролейбусів”, – пояснює прессекретарка КП Марина Вакулішина.

Марина Вакулішина. Олег Вороненко/Суспільне Суми

Крім цього, у разі аварійних ситуацій планують запроваджувати додаткові автобусні рейси й ці водії та водійки зможуть на них працювати.

“Йде процес навчання, просто ще не всі склали іспити. Так що, мабуть, ви побачите ще дівчат за кермом автобуса дуже скоро”, – каже Інна Слабко.

Інна Слабко за кермом автобуса. Олег Вороненко/Суспільне Суми

До того, як кермувати тролейбусом, а згодом автобусом, жінка була в’язальницею – в’язала светри та кофти. Проте вирішила змінити фах і відгукнулася на вакансію у центрі зайнятості.

“Це так було, спонтанно. Оскільки фірма вже розпадалася і треба було йти на біржу становитись. І там вже я побачила об’яву. Мені подружка каже: “Ну а чого ти, ти ж вмієш уже їздить. Іди, спробуй”. Я пішла, спробувала, одразу мене прийняли і далі пішла вчитися. Не жалкую зовсім. Дуже подобається”, – додає водійка.

Інна Слабко. Олег Вороненко/Суспільне Суми

Про особливості кермування тролейбусом говорить: “На тролейбусі це звичайно ж проводи. Далеко не поїдеш, у нас же ж напруга подається на тролейбуси. Коли морози і дощ, то вугільні вставки треба міняти. За кожним рейсом залазимо на дах, міняємо вугільні вставки, бо просто так тролейбус не поїде. Фізично складно. Ми дівчатка сильні, ми можемо, ми справляємося”.

Інна Слабко за кермом автобуса. Олег Вороненко/Суспільне Суми

Нині тролейбусами у Сумах кермують 45 чоловіків та 45 жінок. Коли Інна Слабко тільки починала працювати водійкою цього транспорту, каже, ніхто не дивувався жінці-водійці. Проте почавши кермувати тролейбусом-“гармошкою”, стала помічати подив людей.

Автобус яким кермує Інна Слабко. Олег Вороненко/Суспільне Суми

“Коли я вже на “гармошці” працювала, тоді так, дуже часто дивувались, компліменти робили і питання різні ставили. А зараз як побачили жінку на автобусі, то це вже зовсім. Це вже… очі на лоб вилазять у людей”, – усміхається Інна Слабко.

Окрім роботи, жінка кермує і власною автівкою.

“Це ж інші габарити. Автівка дуже маленька порівняно з автобусом та тролейбусом. Їх частіше навіть на перехрестях пропускають – поважають комунальний транспорт”, – говорить Інна Слабко.

Інна Слабко. Олег Вороненко/Суспільне Суми

Водійка додає, свою роботу любить, хоча пасажири бувають різні. Проте серед них і багато вдячних.

“Якщо ще почекаєш людину, яка бігла, так взагалі задоволені, пасажири готові все віддати за це. Цукерочками, яблучками, пиріжками пригощають, що в кого є. Виходять з тролейбуса, з автобуса, люди дякують і мені приємніше працювати”, – говорить водійка.

Підписуйтесь на нас у ТЕЛЕГРАМ

Підписуйтесь на нас в ІНСТАГРАМ

Джерело: Сумські дебати - debaty.sumy.ua

Інші новини:

Коментарі: