23.02.2025
Керованість, стійкість та рівномірний знос шин безпосередньо залежать від правильного налаштування кутів коліс автомобіля. Якщо під час руху автомобіль відхиляється від прямої траєкторії, спостерігається нерівномірне стирання шин або кермо стоїть під кутом навіть при русі прямо, це явні ознаки того, що потрібна розвал сходження. Ігнорування цієї процедури може призвести не лише до передчасного зношення гуми, але й до підвищеного навантаження на підвіску та погіршення безпеки на дорозі.
Ознаки порушення розвалу-сходження та його наслідки
Розвал-сходження – це процес регулювання кутів нахилу коліс відповідно до заводських параметрів. Його неправильне налаштування може спричинити ряд проблем. Основні ознаки порушення включають постійний догляд автомобіля вбік навіть на рівній дорозі, підвищений опір керма або необхідність його постійного підрулювання, нерівномірне або прискорене стирання протектора шин, а також шум і вібрації при русі. Ці проблеми можуть виникати через потрапляння в глибокі ями, удари об бордюри, зношення елементів підвіски або заміну підвіски без подальшого регулювання кутів установки коліс.
Неправильно виставлені кути коліс можуть негативно впливати на керованість авто, що особливо критично при швидкісному русі або маневрах. Крім того, це призводить до підвищеного зносу шин, що змушує водія частіше їх замінювати. Нехтування розвал-сходженням також підвищує навантаження на підшипники, амортизатори та кульові опори, що може скоротити їхній ресурс і спричинити дорогий ремонт підвіски.
Як проводиться розвал-сходження та коли його потрібно робити
Процедура розвал-сходження проводиться на спеціальному стенді з використанням високоточного обладнання. Спеціалісти аналізують поточні кути установки коліс, порівнюючи їх із заводськими нормами, та здійснюють коригування. Це може бути як двохосьове налаштування (передня вісь), так і чотирьохосьове (всі колеса), залежно від типу приводу автомобіля. Рекомендується перевіряти та налаштовувати розвал-сходження після кожного серйозного удару по підвісці, заміни деталей рульового управління, встановлення нових шин або після ремонту ходової частини. Також варто проводити цю процедуру хоча б раз на рік або кожні 10 000–15 000 км пробігу для підтримки стабільної керованості авто.
Своєчасне регулювання розвал-сходження забезпечує рівномірне зношення шин, знижує навантаження на підвіску, покращує керованість та підвищує безпеку на дорозі. Ігнорування цього важливого технічного обслуговування може призвести до додаткових витрат на ремонт та погіршення якості керування автомобілем. Тому водіям варто стежити за станом підвіски та вчасно звертатися до фахівців для корекції кутів установки коліс.
Інші новини:
01.07.2025 Двічі втратили домівку: багатодітна родина з Краснопілля оселилась у модульному містечку на Сумщині
01.07.2025 У Кролевці попрощаються із захисником Володимиром Сербіним
01.07.2025 Рятувальники завершили аварійно-відновлювальні роботи в Лебедині
01.07.2025 У Сумах патрульні розшукали водійку, яка залишила місце ДТП
01.07.2025 На Сумському напрямку українські воїни відбили 17 атак росіян